18. Biennale Sztuki Mediów WRO 2019

W tym roku przypada jubileuszowa edycja w 30-lecie istnienia największego w Polsce przeglądu międzynarodowej sztuki współczesnej. Biennale WRO 2019 podsumowuje niezwykle bogaty rozwój i transformacje mediów, proponuje podejście krytyczne wobec procesów zachodzących w kulturze, komunikacji i społeczeństwie. Spogląda na sztukę tworzoną współcześnie nowymi środkami z perspektywy już po-technologicznej wyrażonej hasłem CZYNNIK LUDZKI / HUMAN ASPECT.
Od 15 do 19 maja w ramach otwarcia Biennale odbędą się spotkania oraz prezentacje prac opowiadające o przemianach i złożoności współczesnych relacji człowieka
i technologii.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się również artyści z Danii:
Alex Mørch, ur. w 1987 r. Transdyscyplinarny kompozytor i artysta. Jego prace zazwyczaj składają się z chałupniczo wytworzonej maszynerii połączonej w przestrzenne instalacje, którym towarzyszy interakcja z człowiekiem. Zgłębiają one muzykę i życie kryjące się w maszynach, zwłaszcza w sytuacjach skrajnych i w niepożądanych powiązaniach. Jego kompozycje odzwierciedlają fascynację chaosem i przypadkowością w zderzeniu z synchronicznością.
- Instalacja I[X] III, Pawilon Czterech Kopuł, Wystawowa 1
Anders Visti, ur. w 1973 r. Duński artysta sztuk wizualnych. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Odense w 2006 roku. Pracuje z kodem, tekstem, instalacją, rysunkiem oraz książkami. Współzałożyciel i redaktor w wydawnictwie *[asterisk].
- Instalacja performatywna WUOS (Wrocław Urban Operating System), Barbara / Strefa Kultury Wrocław, Świdnicka 8b
Winnie Soon, artystka i badaczka mieszkająca w Danii. Zajmuje się kulturowymi implikacjami technologii, w wyniku których komputerowe procesy i infrastruktura kształtują nasze coraz bardziej zaprogramowane doświadczenia. Jej twórczość skupia się na tematach/koncepcjach związanych z kulturą komputerową, szczególnie zaś z takimi zagadnieniami jak cenzura w Internecie, obieg danych, przetwarzanie/żywotność w czasie rzeczywistym oraz kultura praktyk kodowych.
- Wideo UNERASABLE IMAGES, Pawilon Czterech Kopuł, Wystawowa 1
- Instalacja VOCABLE CODE, Pawilon Czterech Kopuł, Wystawowa 1
W programie festiwalu znajduje się również dyskusja panelowa STOP MAKING SENSE. Będą w niej uczestniczyć Geoff Cox, Winnie Soon, a także Anders Wisti.
Mapa i program festiwalu do pobrania: LINK
BIENNALE WRO 2019
Otwarcie festiwalu
Kiedy: 15-19 maja
Gdzie: Wrocław, lista lokalizacji -> LINK
Czas trwania wystaw:
Pawilon Czterech Kopuł: 15.05-28.07
16.05, godz. 17:00-18:00 / 18.05, godz. 19:00-20:00
WUOS „WROCŁAW URBAN OPERATING SYSTEM, instalacja performatywna
Anders Visti, Tobias Stenberg
Barbara / Strefa Kultury Wrocław, Świdnicka 8b
16.05, godz. 13:15
Dyskusja panelowa STOP MAKING SENSE
Prowadzenie: Geoff Cox
Barbara / Strefa Kultury Wrocław, Świdnicka 8b
Duński Instytut Kultury jest partnerem wydarzenia.
Zdjęcia: Biennale WRO